CushCore to nowy koncept: amortyzacja opony. Każdy system zawieszenia opiera się na sprężynie i tłumiku, a z Cushcore, powietrze w napompowanej oponie jest sprężyną, a Cushcore jest tłumieniem. Podobnie jak w przypadku tradycyjnego zawieszenia, stała i niezmienna wartość tłumienia nie jest dobrym rozwiązaniem.
Tłumienie musi się dynamicznie zmieniać w zależności od warunków pracy. Amortyzacja powinna działać płynnie i miękko na małych nierównościach, ale sztywno i suportywnie przy dużych uderzeniach. CushCore reaguje zmiennie w zależności od obciążenia opony. Im bardziej opona ulega odkształceniu, tym więcej tłumienia generuje CushCore. Rozróżnimy 3 formy odkształceń: małe, średnie i duże
Trzy etapy amortyzacji przez oponę
Małe odkształcenie opony
Praca ogumienia w trakcie normalnego toczenia
Średnie odkształcenie opony
Nierówności i obciążenie opony boczne wynikające z pokonywania zakrętów powodujące odkształcenie boków opony.
Duże odkształcenie opony
Uderzenia, które znacznie odkształcają oponę i powodują do całkowitego złożenia profilu.