3.2% MNIEJSZE OPORY TOCZENIA NIŻ SAM TUBELESS
Energia koła, niezależny specjalista z zakresie testowania ogumienia i kół z Finlandii wykonał testy oporów toczenia dla Cushcore. Stałą siłą zostały obciążone koła aby zasymulować wage rowerzysty i dokonać pomiaru na satnowisku badawczym symulującym jazdę w terenie. Do porównania zostały użyte opony Schwalbe Nobby Nic 2.35” z Cushcore i bez. CushCore przy jednakowym ciśnieniu 25 psi.
CushCore zmniejszył opór toczenia o 3,2% w stosunku do samej opony tubeless.
Standardowy tubeless : 37.1 watów
CushCore tubeless : 35.9 watów
Oszczędność energii: 1,2W (3.2%)
Zalety
- Mniejsze opory toczenia / szybsze toczenie
- Korzyści pochodzące z cech amortyzujących pomagają zachować siłę pędu w trudnym terenie
- Możliwość korzystania opon o lżejszej i szybszej konstrukcji oraz mniejszych oporach toczenia, bez poświęceń ze strony stabliności bocznej i odporności na uderzenia.
- Opony mogą mieć niższe ciśnienie co poprawia poruszanie się w grząskim i sypkim terenie.
Interpretacja
- Przy małych odkształceniach opony podczas normalnej jazdy opona z Cushcore, zachowuje sprężystość i elastyczność właściwą dla opon tubeless.
- Podobnie jak amortyzator bądź widelec amortyzowany, CushCore pomaga zachować siłę pędu w trakcie poruszania się w trudnym terenie.

Stanowisko badawcze do pomiaru oporów toczenia z powierzchnią symulującą nierówne podłoże.


Procedura testu
- Opona znajduje się na kole i jest napompowana
- 15-minutowe rozgrzanie przed podjęciem testu
- Odstęp 2 godziny
- Pomiar energii toczenia samego bębna symulującego drogę.
- Sprawdzenie ciśnienia w oponie
- Pomiar energii toczenia bębna z kołem I oponą
- Pomiar energii toczenia samego bębna
- Ponowny pomiar energii toczenia bębna z kołem i oponą.