CushCore - Rewolucyjny system amortyzacji wewnątrz opon rowerowych

Szybsze toczenie

3.2% MNIEJSZE OPORY TOCZENIA NIŻ SAM TUBELESS

Energia koła, niezależny specjalista z zakresie testowania ogumienia i kół z Finlandii wykonał testy oporów toczenia dla Cushcore. Stałą siłą zostały obciążone koła aby zasymulować wage rowerzysty i dokonać pomiaru na satnowisku badawczym symulującym jazdę w terenie. Do porównania zostały użyte opony Schwalbe Nobby Nic 2.35” z Cushcore i bez. CushCore przy jednakowym ciśnieniu 25 psi.
 

CushCore zmniejszył opór toczenia o 3,2% w stosunku do samej opony tubeless.

Standardowy tubeless : 37.1 watów
CushCore tubeless : 35.9 watów
Oszczędność energii: 1,2W (3.2%)

 

Zalety

  • Mniejsze opory toczenia / szybsze toczenie
  • Korzyści pochodzące z cech amortyzujących pomagają zachować siłę pędu w trudnym terenie
  • Możliwość korzystania opon o lżejszej i szybszej konstrukcji oraz mniejszych oporach toczenia, bez poświęceń ze strony stabliności bocznej i odporności na uderzenia.
  • Opony mogą mieć niższe ciśnienie co poprawia poruszanie się w grząskim i sypkim terenie.

 

Interpretacja

  • Przy małych odkształceniach opony podczas normalnej jazdy opona z Cushcore, zachowuje sprężystość i elastyczność właściwą dla opon tubeless.
  • Podobnie jak amortyzator bądź widelec amortyzowany, CushCore pomaga zachować siłę pędu w trakcie poruszania się w trudnym terenie.
     



Stanowisko badawcze do pomiaru oporów toczenia z powierzchnią symulującą nierówne podłoże.

 

 


 

 

Procedura testu

  • Opona znajduje się na kole i jest napompowana
  • 15-minutowe rozgrzanie przed podjęciem testu
  • Odstęp 2 godziny
  • Pomiar energii toczenia samego bębna symulującego drogę.
  • Sprawdzenie ciśnienia w oponie
  • Pomiar energii toczenia bębna z kołem I oponą
  • Pomiar energii toczenia samego bębna
  • Ponowny pomiar energii toczenia bębna z kołem i oponą.